De Elisa Anzolin

MILAN (Reuters) – Retailerii globali au declarat că speră să plaseze comenzi pentru stiluri îndrăznețe și atrăgătoare la Săptămâna Modei de la Milano pentru sezonul de toamnă 2024, în ciuda tendinței recente pentru așa-numitele modele „de lux liniștit”, caracterizate de o eleganță discretă.

Târgul de îmbrăcăminte, care începe marți, după Săptămâna modei din New York și Săptămâna modei de la Londra în această lună, include nume mari precum Giorgio Armani, Dolce & Gabbana și Versace.

Cererea globală de lux s-a calmat după o revenire puternică post-pandemie, firma de consultanță Bain prognozând un „scenariu probabil” de creștere a vânzărilor cu 1% până la 4% în acest an.

„După o perioadă în care mărcile s-au concentrat pe clasicism și simplitate, pe „lux liniștit” și pe produse atemporale, mă aștept la o trecere către o creativitate mai pronunțată”, a declarat Federica Montelli, consultant în modă și fost șef al departamentului de modă la magazinul universal de lux italian. lanţul Rinascente.

„Având în vedere bugetele mai mici ale comercianților cu amănuntul, sper că aceștia pot găsi un impuls pentru a merge mai departe (depășind acest buget)”, a adăugat ea.

Camera Națională pentru Moda Italiană a declarat că evenimentul din acest an este de așteptat să atragă mai mulți cumpărători internaționali decât a făcut înainte de pandemie, dar nu a furnizat cifre.

Printre acești cumpărători se va număra Bosse Myhr, director de îmbrăcăminte pentru femei la lanțul britanic de magazine de lux Selfridges.

Myhr a spus că speră să vadă un „moment de modă” pentru designerul belgian Glenn Martens de la Diesel. Brandul italian de îmbrăcăminte de stradă vinde jachete din denim strălucitoare la 995 USD și pantaloni bootcut din piele întinsă la 950 USD.

Unii cumpărători își restrâng cheltuielile pentru bunuri de lux pe fondul unei încetiniri economice și a prețurilor în creștere, a declarat Federico Giglio, directorul executiv al Giglio.com, un retailer cu amănuntul din Italia de look-uri de lux de la Versace și Valentino, printre alte mărci.

Având în vedere că, „ceea ce ne așteptăm de la colecții este ca designerii să vină cu ceva nou, care poate motiva oamenii să cheltuiască”, a adăugat el.

Comercianții cu amănuntul își pot direcționa cheltuielile către etichete de renume care fac cele mai mari stropi pe pistă. „Acesta este un moment dificil pentru mărcile emergente… deoarece au nevoie de investiții puternice și este nevoie de o apetit pentru risc din partea cumpărătorilor, care nu există în acest moment”, a spus Giglio.

„Luxuul liniștit” rămâne tendința dominantă în modă, implicând produse la prețuri mai mari și o bază de clienți mai bogată, potrivit unui raport de cercetare al Bank of America, publicat în ianuarie.

„Credem că, pe tot parcursul anului, mărcile ar trebui să se concentreze din nou pe conținutul de modă și nou pentru a reangaja clienții și pentru a genera trafic”, se arată în raport.

DIRECTORII DE CREAȚIE ÎN REFLECTOR

Kering, părintele Gucci, plănuiește o relansare a mărcii în acest an, în timp ce se pregătește pentru a treia emisiune a directorului de creație, Sabato De Sarno, de când și-a preluat rolul anul trecut.

Designerul britanic Peter Hawkings își va prezenta cea de-a doua colecție pentru Tom Ford, după ce a fost numit director de creație la casa de modă în aprilie anul trecut, preluând locul fondatorului Tom Ford.

Matteo Tamburini își va prezenta prima colecție în calitate de director de creație al producătorului de pantofi de lux Tod’s.

Adrian Appiolaza va debuta ca director de creație al Moschino, controlat de grupul italian de modă Aeffe. Directorul său anterior, David Renne, a murit în noiembrie, la vârsta de 46 de ani, la doar o lună după ce a preluat rolul.

(Reportaj de Elisa Anzolin; Editare de Crystal Chesters)



Source link

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *