Un asteroid recent descoperit de dimensiunea unui autobuz școlar se va apropia de Pământ la o distanță mai apropiată decât luna noastră joi (22 februarie), dar nu ar trebui să reprezinte o amenințare pentru planeta noastră.

Numit 2024 DW, cel nou găsit asteroid are aproximativ 42 de picioare (13 metri) lățime și va zbura pe o rază de 140.000 de mile (225.000 de kilometri) de Pământ când va trece pe lângă noi joi. Este mai aproape decât media distanta pana la lunacare orbitează la aproximativ 239.000 de mile (385.000 de kilometri) de Pământ, conform NASA.

Legate de: Un asteroid va lovi Pământul la un moment dat. Ce putem face în privința asta?

O hartă de linie NASA a traseului asteroidului 2024 DW între Pământ și orbita Lunii

Asteroidul 2024 este doar unul dintre așa-numiții „asteroizi potențial periculoși” – roci spațiale cu orbite care le aduc la 4,6 milioane de mile (7,5 milioane de km) de Pământ – care vor zbura pe lângă planeta noastră pe 22 februarie. va fi cel mai apropiat. Un alt asteroid de dimensiunea unui autobuz va trece la o distanță de 482.000 mile (775.000 km), în timp ce un asteroid de dimensiunea unui jumbo jet va zbura la o distanță confortabilă de 2,5 milioane mile (4 milioane km), potrivit unui studiu. Lista NASA al următoarele cinci zboruri de asteroizi.

Povești similare:

Ce putem face cu un asteroid capturat?
Un asteroid mic tocmai s-a furișat între Pământ și Lună
Fotografii: Asteroizi în spațiul adânc

Asteroidul 2024 DW a fost descoperit pentru prima dată pe 19 februarie de către astronomi în cadrul Mt. Lemmon Survey. Acest sondaj face parte din sondajul Catalina Sky Survey în curs de desfășurare pentru a urmări asteroizii din apropierea Pământului care ar putea amenința planeta noastră, conform unei baze de date de la Minor Planet Center (MPC) al Uniunii Astronomice Internaționale de la Centrul de Astrofizică Harvard-Smithsonian Carnegie.

Oamenii de știință au folosit inițial Observatorul Steward de la stația Mt. Lemmon din Munții Santa Catalina, la nord-est de Tucson, Arizona, pentru a observa asteroidul. Observațiile ulterioare cu un telescop de la Universitatea din Hawaii pe vârful vulcanului Mauna Kea au confirmat descoperirea, potrivit MPC.

Astronomii și oamenii de știință de la NASA urmăresc în mod regulat asteroizii din apropierea Pământului care ar putea prezenta un risc de impact asupra Pământului. În septembrie 2022, NASA Nava spațială DART sa prăbușit într-un asteroid mic într-un succes testarea unei tehnici de deviere a asteroizilor care ar putea ajuta într-o zi la protejarea planetei noastre. Un an mai târziu, în septembrie 2023, cea a agenției Sonda spațială OSIRIS-REx a adus mostre de altă rocă spațială, asteroidul Bennucătre Pământ pentru a înțelege mai bine compoziția obiectului.

Source link